• Soleh Solehah

    Bersangka baik pada takdir Allah itu natijah daripada Tauhid yang kuat.

  • Cinta Allah

    Cinta selain Allah akan membelenggu diri. Jalan keluarnya ?

    Cintailah Allah dan cintailah segala dan semuanya kerana Allah.

  • Akhirat yang Abadi

    'Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan dimintai pertanggung-jawaban.

    (Al-Isra :36)

Wednesday, December 12, 2018

Hadiah istimewa

Backdated post sempena hari ulang tahun ke 5 perkahwinan. Alhamdullah syukur pada Allah. Sempat sis design kad ucapan..nak post sini sebagai kenangan. Tapi ucapan tu blur skit sengaja tak nak bagi jelas.. Sis banyak dosa huhuhu. Acara tahunan kita makan. Tahun ni makan di Mee Besen Melaka. Best!!






Mira dan Ekmal

Bile dapat tau yang dua oran kawan ni nak kawen punyelah rase nak melompat. Mase tu saya dalam tren dari tempat kerja nak balik rumah. Tahu melalui wasap group, dan isu ni dah disembangkan 2 3 hari sebelumnya. Waduh, tak tahu nak rase ape, syahdu dan gembira mengalahkan orang nak terima menantu.

Nak dijadikan cerita, dua orang kawan ni satu sekolah dengan saya sejak sekolah rendah. Saya dengan Mira ni berkawan baik semasa di sekolah menengah sebelum masing-masing masuk asrama lepas tingkatan 3. Mira ramah dan baik orangnye. Semua boleh buat, masak jahit dan mcam-macam. Untung sape dapat. Ekmal pulah budak lelaki paling sopan di abad itu. Semua cikgu kenal Ekmal ni. Dan mak saya pun kenal baik dengan mak die, sama-sama tunggu anak balik sekolah (mak masing-masing jemput naik moto masa sekolah rendah).

Siapa sangka rupenya jodoh dah dijumpai sejak sekolah rendah kan. Comel sangat!! tak sabar nak tengok diorang atas pelamin.