Thursday, January 25, 2018

Rakan sebilik zaman muda

Rakan sebilik pertama saya. Asal Kelantan tapi cakap luar tak bau budu. Itu pandangan pertama saya padanya. Masa masih belum ada asas 'bahasa kelantan'. Sekarang bile dah jadi menantu orang Kelantan. Ade sedikit asas loghat klate tu, boleh la kenal pasti budu jenis ape beliau makan bile de kecek luar huhu.

Bantal busuk masing-masing. CJ7, Froggy and Happy Bear.

0oo paling saya ingat sekali tentang sahabat saya yang sorang ni, beliau kaki study. Bab study memang tiada kompromi. Sebab tu keputusan sentiasa konsisten cemerlang. Malangnya kami tak sama kos(kalau tak mungkin saye juga cemerlang sepertinya). Beliau kos petroleum engineering.. Uuu PETROLEUM ok! Tak ramai kat Malaysia ni.. Now working with Petronas ..uuuu PETRONAS. She deserve it!!
8 Tahun dah berlalu...Dah beranak pinak

 Kata kata imam alGhazali 

Pilihlah sahabat yang jika engkau meminta sesuatu daripadanya pasti ia memberi, jika engkau diam dia menyapamu dahulu , jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu dia suka membantu dan meringankanmu dan menghiburmu. 

Alhamdulillah, salah seorang sahabat yang banyak membantu dan sangat diingati keberadaanya dalam perjalanan hidup saya. Walaupun tak berjaya meng'kelantan'kan saya dalam tempoh beberapa tahun kami menjadi rakan sebilik, mungkin ade doa-doanya menjadikan saya sedikit-demi sedikit ter'kelantan' (istilah macam orang baru nak peluk agama islam) dengan sendiri (pengaruh ahli keluarga-suami).


Share:

0 comments:

Post a Comment