Thursday, August 4, 2011

Selamat Berbuka Puasa


Alhamdulillah dan syukur kepada Allah kerana masih memanjangkan usia ana untuk menulis lagi di blog ini. Namun, nikmat yang paling besar yang ana terima sehingga hari ini selain Islam dan Perjuangan adalah nikmat berpuasa dan beribadah dalam bulan mulia yang dirindui ini.vBulan yang pernuh barakah dan limpahan rahmat dari Allah swt. Alhamdulillah... Agak-agaknye ape menu berbuka antum hari ini?? Mak masak ke masak sendiri?? Yang masak sendiri itu, masak kat rumah ke masak kat kedai :P ??

I'allah ana dan sahabat-sahabat serumah di Pandan Indah ini, masak sendiri...Tapi kami wakilkan sorang je, masak kat kedai??(^_^)v peace. Sebelum Ramadhan menjelma kami telah sepakat untuk masak nasi sendiri dan beli lauk diluar. Sekali sekala nak juga makan lauk yang berlainan. Kalau di ikutkan, ramai sahaje chef antara kami bertujuh ini, tapi atas sedikit kekangan yang sukar untuk dielakkan maka kami pun ambil langkah bijak sambil berjimat cermat.

Sehari kami cuba peruntukkan RM10 untuk membeli lauk di Bazar Ramdhan. RM10 sehari untuk tujuh orang bersamaan RM1.45 seorang, memang jimat. Tapi setakat semalam, nampaknye RM10 selalu tidak mencukupi. Nasib baik, tukang beli lauk yang bertugas nak topap. Alhamdulillah, giliran ana mungkin minggu depan. Hari ini giliran zarith. Sahabat yang telah ana kenali sejak sebelum masuk UTP ini memang terkenal sebagai budgeted person. Kalau nak barang baik tapi harga berpatutan dan murah, boleh kasik kat lagend kite sorang ini, i'allah selalu mengikut bajet yang ditetapkan. Tapi harini, zarith mungkin tidak dapat menunjukkan bakat terpendamnye, sebab hari ini dua orang sahabat kami balik rumah. So, RM10 untuk 5 orang conferm cukup. [yakin je ana ni- Tapi SV Petronas ana kate kene yakin!! salah betul lain cerita :)]

Apa-pun selamat berbuka semua..Makan tu ingat-ingatlah orang yang tersayang. Ingat Allah banyak-banyak. Sahabat UTP yang makan free kat Masjid An-Nur sile jangan berebut (^_^)v Solat taraweh dan tadarus jangan dilupakan. Rugi!!
Share:

2 comments:

  1. Alhamdulillah..menarik...berbuka dengan cara bersederhana tampak lebih menarik dr berlebihan^^

    mcm pernah dgr SV petrona tue cakap mcm tue..tapi tak pasti kat mana..hehe

    salam ramadhan buat ukhti...:)

    ReplyDelete