Tuesday, December 27, 2011

Tentang Angah

Assalamualaikum w.b.t

Semalam hari lahir budak bernama Angah. Kak ngah! Masita binti Ishak. Yes! this is my younger sister. Telah genap umurnye 20 tahun 1 hari. Ana jarang bercerita tentang angah mungkin sebab telalu banyak cerita yang tersurat dan tersirat antara kami. We are very close. Umur yang dekat membolehkan kami selalu bertukar dan berkongsi cerita sejak kecil sikit. Dari sekolah rendah sampai sekarang banyak yang cerita yang tidak terungkap.

"mana satu adik mane satu kakak??"
Soalan yang sering membuat angah bengang, ana pula akan senyum dan perasan muda. Wajah kami memang berlainan, sehingga ada yang kata kami ni kawan. Ramai orang kate Angah ikut muka ayah, bulat! Along tak rupe mane-mane tapi iras-iras wajah keluarga sebelah ibu. Pulak.....ade juga yang selalu beza-bezakan kami Along macam ni, angah macam tu. Apa-ape jelah.


Angah solehah (^_^)v

Tentang Angah. Seorang adik yang tabah dan kuat. Gadis yang bertanggungjawap dan independent. Angah ambil lesen lebih awal dari ana. Kancil biru telah lebih setahun dimiliki dengan duit scholar JPAnya. Ana kira angah lebih banyak laksanakan tanggungjawap along die yang selalu merantau ni. Hal ehwal keluarga banyak yang berada ditanganya.

Tentang Angah. Manusia yang unik dan baik hati. Mungkin juga seorang pendengar yang baik juga seorang yang tidak berkira dengan orang lain. Suke tolong orang. Agak keras perwatakan luaran dan sukar dimanipulasi tetapi dalam hati "ade taman tergantung Babylon" (^_^)v...Ade cite-cite yang tinggi juga suka meletakkan high expactation pada orang lain sehingga selalu melukai diri sendiri.

Tentang Angah. Angah ni terlalu unik. Susah nak cerita kisah dan perwatakanya. Mengenali angah sekali imbas orang kate SOMBONG dan GARANG!! Tapi mengenalinya perlu ikhlas dan mendalam. Ada sesuatu yang istimewa dan kompleks. Dr Fadhlilah Kamsah kata, anak kedua sangat unik dan extra. I extremely agree with him.

Tentang Angah. Happy birthday dear sister. Semoga sentiasa sihat, ceria dan dilindungi rahmat serta kasih sayang Allah. Selamat masuk semula ke sesi pembelajaran baru 2012 and score good result. Congrats for your successful internship programme. Jom cepat-cepat grad and kerja. Mom need us. hope you'll find you real special one soon.

Share:

1 comment:

  1. hmm.. awesome la angah. :) hehe. btw, saya pun ank kedua jgk, so unik n extra jgk la kan..?! ;)

    ReplyDelete