Wednesday, March 21, 2018

Rubinga Heritage Horse Riding, Kampung Changkat

Tidak punyai banyak masa untuk menulis panjang sejak belakangan ini. Cuma ingin berkongsi tempat baru yang menarik dikunjungi seisi keluarga. Santai-santai petang, untuk merehatkan minda yang seharian bekerja, menghilangkan kebosanan terperuk di rumah atau memupuk rasa kasih pada haiwan untuk anak-anak.

Ala-ala tempat rekeriasi ala-ala mini zoo. Unsung place located in Kampung Changkat. Tempat yang bersih dan selesa. Untuk pencinta haiwan tapi tak berpeluang lagi untuk mempunyai haiwan peliharaan sendiri, tempat ini mungkin boleh dijadikan tempat lepas rindu kepada haiwan-haiwan peliharaan yang comel.

Yang so-so je dangan haiwan, minat tapi tak la fanetik sangat seperti saya, tempat ni bagus untuk melepaskan semua keletihan aktiviti harian. Tenang bile tengok haiwan comel seperti burung dan arnab. Suasana bersih dan selesa dengan padang yang menghijau siap ade kuda gagah dan sado-sado berkeliaran sekitar padang memang rase macam bukan kat Malaysia. (tak tau nak kate kat mana sebab bukan rajin bejalan pun kan).

Stakat nak tengok-tengok kuda, arnab dan burung sahaja, tiada dikenakan ape-ape bayaran. Tapi nak masuk beri makanan pada arnab bayar RM1 seorang (dewasa dan kanak2). Menunggang kuda mungkin ade yuran, saya belum cuba lagi. Sikit gambar yang sempat dirakam. Kalau nak pergi boleh cari dalam Google Map yer.

Kurang sesuai pergi masa hari hujan sebab kawasaannya semua out door. Ada juga gazebo, tapi nak main ngan arnab atau tunggang kuda mane boleh masuk gazebo kan... Boleh pegang arnab dan kuda dalam kandang. Cume bile hujan, bulu haiwan ini selalunya terkena tempias air, jadi kelihatan agak comot skit..tapi tetap comel

Tempat yang bersih..sampah tidak kelihatan
Arnab banyak, ini baru satu kelompok kecil

Kuda, mungkin ade kelas menunggang kuda.

Arnah bulu pendek macam karpet..comel

Ade Guinea Pig. Suami saye kata name melayu die Arbok
Bulu terkena tempias hujan..kne pergi saloon 

Share:

1 comment: